Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

dinsdag 5 april 2011

Achter de Schermen (1)

Vandaag was een bijzondere dag voor me. Er werden opnamen gemaakt voor een uitzending van 'Man Bijt Hond' en mijn 'liefde' voor ijsberen was het middelpunt. Uiteindelijk had Ouwehands Dierenpark een grote verrassing voor me. Ik mocht met verzorger Henk mee naar het binnenverblijf van de ijsberen!
Eerst werd er gefilmd bij mij op mijn slaapkamer. Ik moest antwoord geven op allerlei vragen, vooral over ijsbeer Knut. Daarbij liet ik mijn plakboeken, foto's en ijsberenknuffels zien.
 Daarna moesten er shots gemaakt worden van diverse boekjes die ik tijdens mijn verhaal beet gehad had, en van mij al wijzend naar mijn ijsberenknuffels en de foto van Siku en Sesi. Ook moest ik een openingswoord inspreken: "Knut is dood, maar ík vergeet hem nooit! Welkom bij Man bijt Hond."
 Ik moest 3 keer de dierentuin binnen lopen en 4 keer overnieuw mijn abonnement laten checken en toen was alles goed in beeld. Na tussenstops bij de tijgers, stokstaartjes en de jonge witte leeuwen gingen we dan eindelijk naar de ijsberen..
Eerst moest ik nog wachten tot de camera in de goede positie stond maar toen was het eindelijk zover. Er was weinig activiteit. Freedom keek me aan, alsof ze zeggen wilde: "Wie heb je nu allemaal meegenomen?" Terwijl Siku en Sesi een dutje gingen doen, de één lekker tegen mama aan en de ander heel stoer alleen.
 Bij de ijsberen voelde ik me helemaal rustig worden, ze waren lekker loom en die aanblik ontspande. Na het beantwoorden van nog meer vragen, dit keer bij Victor voor het verblijf zat het erop. Maar toen was er een grote verrassing! Verzorger Henk kwam mij vertellen dat ik een kijkje achter de schermen mocht nemen.. Ik sprong letterlijk een gat in de lucht!
Eerst kwam ik oog in oog met ijsbeer Victor te staan, daarna met ijsberin Huggies. Dit stel heeft de afgelopen 3 weken bij elkaar gezeten en er zijn diverse paringen waargenomen. Bij 1 daarvan heeft Victor nog al hard in Huggies' nek gebeten. Daar zat nu een flinke wond, er kwam allemaal pus uit. De dierenarts zou later langskomen om er even naar te kijken. Ik mocht Huggies wat pinda's voeren, eerst stak ik mijn vinger per ongeluk ook door de tralie, gelukkig is die er niet afgebeten :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...