Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

woensdag 13 april 2011

Kijkje achter de Schermen (2)

IJsberin Freedom van Ouwehands Dierenpark is 9 jaar oud. Ze is moeder van een zoon, Sprinter (geboren 13 december 2007) en van de tweeling Siku en Sesi. Deze foto maakte ik tijdens een exclusief bezoek achter de schermen van het ijsberenverblijf van Ouwehands Dierenpark. Kijk voor het eerste deel van dit verslag op Loekje16


In het binnenverblijf mocht ik dus ijsberin Huggies (de moeder van Freedom) wat pinda's in de bek stoppen. Ook heb ik samen met de verzorger een stuk vlees in de muil van Victor (de vader van de tweeling) gestopt. Voor zo'n grote ijsbeer was dat echter slechts een tussendoortje! Hij smikkelde het op en je hoorde de botten kraken! 
Daarna mocht ik een trap op en liepen we aan de bovenkant over het verblijf heen. Dan weer een trap af en we kwamen aan bij Freedom en haar jongen, Siku en Sesi. 

Siku en Sesi zijn geboren op 25 november 2010. Het is nog niet bekend of het jongetjes of meisjes zijn, maar de dierentuin denkt dat er wellicht van elk geslacht één is.

Het was absoluut fantastisch om oog in oog met mijn lievelingsdieren te staan! De ijsberen vonden het helemaal geen bezwaar. Het vormde voor hen een soort afleiding! Er heeft er geen één lelijk gedaan, ik heb geen gebrom of gebrul gehoord.

5 opmerkingen:

  1. Wauw, ik ben geloof ik de eerste die hier een reactie gaat plaatsen! Ik vind deze site er nu al leuk uit zien en die wordt vast en zeker nog veeeeel mooier! Succes ermee, Jenny! ( Ik ben trouwens wel blij dat je andere site ook gewoon blijft bestaan, daar zitten zoveel uren werk in en die is ook zo mooi. Zo kan ik daat ook nog eens rond neuzen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt super schattig die ijsbeertjes. Echt heel jammer dat het niet lukt met je weblog. En je moet hem zeker laten bestaan want hij ziet er heel mooi uit. Veel succes met deze website!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke belevenis ! Een mooi,dit nieuwe 'blog'... dankzij mij !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jenny, dit is ook een geweldige site! Ik weet zeker dat je er weer wat moois van gaat maken!
    En inderdaad heel fijn dat je andere weblog tóch blijft bestaan, je hebt daar zoveel werk aan gehad en ik vind het altijd leuk om eens op je weblog rond te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heey Jennie een geweldige site!
    Wij moesten voor school de ijsbeer bestuderen op de dag dat jij in de dierentuin liep!
    Sorry voor de overlast!
    Er zitten mooie foto's bij die we heel graag zouden willen gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...