Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

zaterdag 27 augustus 2011

Driedubbel Koninklijk Babynieuws!

 Hét Koninklijk Huwelijk van 2010 ligt alweer meer dan een jaar achter ons, en er werd al volop gespeculeerd over een mogelijke zwangerschap van de Zweedse kroonprinses. Maar voor mij kwam het nieuws toch nog onverwachts. Op 17 augustus komt de aankondiging van een dolgelukkig paar: in maart 2012 wordt hun eerste kindje verwacht!
Kroonprinses Victoria werd geboren op 14 juli 1977, drie kwartier nadat koning Carl Gustaf zijn vrouw koningin Silivia naar het Karolinska Ziekenhuis in Stockholm had gebracht.  De doop  van Victoria Ingrid Alice Désirée vond plaats op 27 september 1977.

 Prinses Victoria kreeg op 13 mei 1979 een broertje, prins Carl Philip. Hij was nog een wiegenkindje toen de troonopvolgingswet gewijzigd werd. Daardoor was Carl Philip vanaf 1 januari 1980 kroonprins af en werd Victoria kroonprinses. Op 10 juni 1982 kreeg het tweetal nog een zusje, prinses Madeleine.

Olof Daniel Westling werd geboren op 15 september 1973. Door het huwelijk met kroonprinses Victoria, op 19 juni 2010, heeft hij de titel prins gekregen. Er is één babyfoto van hem in omloop, die gemaakt werd bij zijn doop.

Kroonprinses Victoria zal vast en zeker een heel goede moeder worden, zij is dol op kinderen ( en dieren!) Zij is peetmoeder van erfprins Constantinos Alexios, erfprinses Catharina-Amalia, erfprinses Ingrid Alexandra, erfprins Christian en prinses Eleonore en foto's bewijzen dat de band met hen zeer hecht is. Nog een halfjaartje geduld en dan zullen we (als alles goed gaat) het nieuwe koningskindje kunnen bewonderen!

 Bij de beelden van de fotosessie van Denemarken op 1 augustus j.l. verzuchtte ik nog: 'Ik hoop dat Nikolai, Felix en Henrik er nog eens een broertje of zusje bij krijgen!' Woensdag 24 augustus ging die wens gedeeltelijk in vervulling. Het Deense hof maakte namelijk bekend dat prinses Marie in verwachting is van haar tweede kindje. Van prinses Marie kan ik geen babyfoto's vinden, van prins Joachim zijn er wel. Hij kwam ter wereld op 7 juni 1969.

 Voor prins Joachim wordt dit zijn vierde kind. Hij kreeg eerst twee zonen met (nu) Gravin Alexandra, prins Nikolai (28 augustus 1999) en prins Felix (22 juli 2002) en daarna zoontje Henrik (4 mei 2009) met prinses Marie. Als je de foto's van de pasgeboren prinsjes naast elkaar zet zie je veel gelijkenis. Er is dus kans op dat ook de nieuwe baby op zijn of haar oudere broers zal lijken.

 Het broertje of zusje van prins Henrik wordt eind januari 2012 verwacht. Vorig jaar werd aan prinses Marie gevraagd: "Zou u meer kinderen willen?" En het antwoord was: "Ja, ik wil niets liever." Na de geboorte van de tweeling, prinses Josephine en prins Vincent, is het wel heel erg leuk dat er nu weer babynieuws uit Denemarken is!

 In Denemarken wordt een stiefmoeder 'bonusmoeder' genoemd, "Fantastische uitdrukking," aldus prinses Marie. "Ik zou me geen betere stiefzonen kunnen wensen. Ze zijn geweldig. Ze zijn grappig en erg charmant. Ik vind het heerlijk ze om me heen te hebben. En ze zijn ook erg gelukkig en bovendien zeer trots op hun jonge broertje Henrik, hoewel er een groot leeftijdsverschil tussen ze zit."

 Tenslotte krijgt prins Gaston van Orléans er in februari 2012 een broertje of zusje bij. Zijn ouders zijn prins Jean en prinses Philomena, hertog en hertogin van Vendôme. Hun verre voorvader Louis Phillipe was de laatste koning van Frankrijk en de hertog van Orleans. Gaston werd geboren op 19 november 2009 en zijn ouders vertelden eerder dit jaar al dat ze graag nog een kindje wilden.

Kortom: er zijn drie koninklijke baby'tjes op komst!

6 opmerkingen:

  1. Heel leuk dat Victoria en Marie een kindje verwachten! Je gaat het al een beetje zien..

    En voor prins Jean en prinses Philomena ook leuk dat ze een kindje verwachten, ik heb alleen geen idee wie het zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk dat Victoria en Marie een kind hopen te krijgen. Ook leuk voor Philomena, maar die ken ik eigenlijk niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb zelf dan wel (even) of (heel lang) geen weblog, dacht moet toch weer eens op je blog kijken; wat een superleuk en schattig logje! Erg leuk al dat babynieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk dat Victoria en Daniel hun eerste kindje verwachten, ik was er al een paar maandjes op aan het hopen. Het zou leuk zijn mocht Prins Willem-Alexander peetouder van het nieuwe prinsje of prinsesje worden, ik verwacht eigenlijk van wel, kan niet wachten op de geboorte!

    Hetzelfde geldt voor het nieuwe broertje of zusje voor Henrik, Felix en Nikolai, wat zullen de twee oudsten het leuk vinden dat er weer een babytje komt! Voor hen hoop ik heel erg dat het een meisje wordt, evenals voor Joachim en Marie zelf. Ook fijn voor Henrik, zo heeft hij straks een speelkameraatje want het leeftijdsverschil tussen hem en Nikolai en Felix is natuurlijk wel erg groot.

    Ook geweldig nieuws dat Gaston een broertje of zusje gaat krijgen, leuk nieuws! Ook ik ken dit gezin niet zo heel goed, maar Gaston is zon schatje en ook zijn ouders lijken me aardige mensen.

    Ik wens alledrie de dames een heel voorspoedige zwangerschap toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er komt nog een kindje bij!:

    Elizabeth opnieuw overgrootmoeder
    Koningin Elizabeth wordt in maart volgend jaar - als alles goed gaat - opnieuw overgrootmoeder. Autumn Phillips, echtgenote van haar oudste kleinzoon Peter Phillips, is in verwachting van haar tweede kind. Het paar heeft al een dochter, Savannah.

    Buckingham Palace maakte het nieuws vrijdag bekend. De koningin en prins Philip zijn 'delighted', zo liet een woordvoerder weten. Peter Phillips is de zoon van prinses Anne en Mark Phillips. Peters zus Zara trouwde deze zomer met de Engelse rugbyinternational Mike Tindall. © RB

    Bron: http://gpdhome.typepad.com/nieuwsberichten/2011/10/elizabeth-opnieuw-overgrootmoeder.html

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...