Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

zaterdag 6 augustus 2011

Mijn eerste 5 levensjaren.

Op 7 augustus 1991 ben ik geboren, dat houdt in dat ik morgen mijn twintigste verjaardag hoop te vieren. Niet alleen mijn kindertijd, ook mijn tienerjaren liggen achter me. Ik heb mijn mooiste jeugdherinneringen in de computer gezet en ben aan de slag gegaan.

Op woensdagavond 7 augustus, om 22:29 ben ik geboren. Het was een hele warme zomerdag. Ik woog 3510 gram (7 pond) en was tweeënvijftig en halve cm. lang. Mijn hoofdomtrek was vijfendertig en halve cm. Ik keek meteen wijs rond. De eerste dagen had ik af en toe wat last van ondertemperatuur, maar verder ging het prima. Aan beide kanten was ik het eerste kleinkind, dus alleen maar trotse opa's en oma's op bezoek die me wilden vasthouden en helpen verzorgen..

Op 26 september 1991 ben ik gedoopt. Mijn oma heeft de doopkleding gemaakt. Toen ik nog maar 5 maanden was wilde ik al uit een kopje drinken, ik werd er wel wat nat van, verder lukte het goed. Op 10 januari 1992 rolde ik voor het eerst op mijn buik. 14 april 1992 sliep ik voor het eerst in het ledikantje en 4 dagen later scheurde ik het behang in mijn kamertje.
 Ik was 8 maanden toen ik mijn eerste bruiloft had, mijn jurkje was van dezelfde stof als mama's blouse. Met 10 maanden kroop ik op handen en voeten door het huis en zat ik vooral graag aan kopjes, schoteltjes en lepeltjes. Op 10 juni 1992 ging ik voor het eerst rechtop zitten, op 1 juli kon ik staan!

Mijn eerste vakantie was rond mijn eerste verjaardag, ik ben één geworden in Duitsland. Toen we weer thuis kwamen heb ik het alsnog gevierd. Op 17 september 1992 kon ik drie stapjes loslopen. Ik noemde poes Loekie eerst 'Kiki' en met 17 maanden was het 'Koekie.' 'Kaka' waren kindjes, 'boes' natuurlijk koeien en poppoe was het woord voor een aap of beer. Als afkorting voor papa en mama zei ik 'mapa.'

Ik was anderhalf jaar oud toen ik zoek raakte tijdens een projectavond op een basisschool. Na heel wat gezoek vonden ze met gelukkig weer. Verder kleedde ik de beren en poppen uit, en maakte ik graag puzzels op die leeftijd. Mijn duimpje liet ik niet meer los sinds ik een baby van 3 dagen oud was, natuurlijk sabbelde ik er vooral op als ik moe werd.
Op mijn tweede verjaardag werd ik enorm verwend. Ik had één lievelingsknuffel in mijn peutertijd: Stipje, het hertje. Ik draaide mijn hand niet om voor het besturen van de auto en zeker ook niet voor het bespelen van het orgel. Al had ik mezelf toen ik 2 was ook opgesloten in de badkamer, zodat opa me moest komen bevrijden!
 Op 3 januari 1994 veranderde mijn leventje totaal. Ik kreeg er een zusje bij, Aline. Zij werd in het ziekenhuis geboren en ik mocht meteen mee om haar te bewonderen.  Bij haar doop mocht ik mee naar de kerk. De kinderwagen ligt ook nog lekker als je twee en half jaar bent en ook even baby wilt zijn..
Mijn derde verjaardag volgde snel. Afwassen - en met water kliederen - vond ik erg leuk om te doen. We gingen met ons gezinnetje op naar de dierentuin, wat ik prachtig vond.  Op vakantie ging natuurlijk mijn pop Poppie mee, want ik speelde altijd met poppen.

Ik was op mijn derde 'erg druk' en 'gauw moe', 'bang voor verschillende dieren' en ik wilde geen groenten eten. Eendjes voeren vond ik dan weer wel leuk, tenminste, op die foto heb ik wel heel veel schik! Zoals ieder jaar moest er ook weer geposeerd worden bij de voorjaarsbloemen in de tuin.
 Op 4 augustus gaan Aline en ik een dagje naar opa en oma, en 's avonds kunnen we in het ziekenhuis een nieuw zusje begroeten. Ze heet Gerlinde. Ons gezinnetje is compleet.
Als ik 4 jaar wordt mag ik mijn cadeautjes uitpakken in het kraambed van mijn moeder. Ik ga al snel voor het eerst naar school, en natuurlijk speel ik het liefst in de poppenhoek! Thuis geef ik mijn pop de fles, trek ik haar jurkjes aan van mijn babyzusje en doe de pop (ondanks het zachte lijfje) in bad.  Natuurlijk mag ik ook op de foto met Gerlinde in haar doopjurk.

De jurk die mijn tante als bruidsmeisje van mijn vader en moeder droeg was erg favoriet. Ik trok hem vaak aan om te spelen dat ik ging trouwen.. Het eerste versje wat ik in groep 1 leerde was: 'In iedere kleine appel, daar lijkt het wel een huis.' Aan het eind van het schooljaar hadden we een project over indianen!

9 opmerkingen:

  1. Super leuk verslag over je baby/ peuter en kleuter tijd. Een hele fijne verjaardag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Jenny; echt een mooie log zeg! Heel leuk hoe je alles hebt beschreven, en ook lieve foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie uitgebreide log zeg! Ik wens je een leuke dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuke log zeg!!! Een hele fijne dag morgen, van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk gedaan en gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd Jenny met je 20e verjaardag, ik ben mooi op tijd thuis om je nog een fijne avond te wensen!! Hele mooie log heb je ervan gemaakt, leuk om dat allemaal te lezen! Bij deze heel erg bedankt voor het bijhouden van mn site afgelopen drie weken! Ik ga donderdag weer weg, dus je hoort wel weer vna mij ;) Ik zou het ook niet erg vinden als je het nieuws deze week zou blijven bijwerken, ik heb het erg druk met wassen, boodschappen doen, werken, dingen regelen voor nieuw werk en nieuwe opleiding, dus blijft weinig tijd over!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Jenny! Wat leuk zo'n log over je baby en peuterjaren. En zo uitgebreidt ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog gefeliciteerd Jenny!!! Heel leuk logje en hele schattige fotos

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hihi kom ineens dit oude bericht tegen : leuk ... de jaartjes gaan snel idd

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...