Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

vrijdag 1 maart 2013

Over onze katten.

Tot 18 maart 2013:

Teddy.

Geboren op 9 juli 2004.

Teddy komt uit een nestje met 3 zwarte katjes. Zijn moeder heette Snoes.
Hij woonde vlakbij ons en dus hebben we hem al gezien toen hij nog
piepklein was. Al op 23 augustus kwamen zijn baasjes hem brengen.
Teddy maakte al snel kennis met Loekie en Moortje, dat was even wennen!
Toen Teddy groter werd kreeg hij een vriendin: Mickie.
In 2008 heeft hij een ongeluk gehad, daardoor kon hij niet lopen.
Gelukkig herstelde zich dit na veel rust een heel eind.
In september 2010 werden 2 van Teddy's nakomelingen toegevoegd
aan ons kattenbestand. Hij vaderde echt over Bubbel en Spook!
Eind maart 2011 was Teddy vermist. We dachten al dat hij nooit meer terug
zou komen, maar hij werd gevonden! Teddy had weer een ongeluk gehad
en dit keer 7 breuken in zijn bekken opgelopen. Bij de dierenarts is hij
meteen gecastereerd en daarna is hij veel rustiger geworden.
Op 9 juli 2012 vierde Ted zijn achtste verjaardag en nu is hij
officieƫl senior. Teddy geniet vooral van mooi weer, dan kan hij lekker
buiten slapen. Inmiddels is hij zelfs vriendjes met kleinkind Bells!

Rinus.

Geboren op 14 mei 2007.

Rinus is geboren in een nestje van 4 verschillende kittens.
Zijn moeder heette Krieltje en hij werd Koetje genoemd. In zijn eerste
weken had Rinus oogproblemen, nadat hij op 19 juni 2007 bij ons
kwam wonen werd hij al snel erg ziek. De dierenarts wist niet of hij
het zou halen, Rinus was echter een vechtertje en heeft het gered!
Hij mocht met ons mee op vakantie; op de camping liep hij aan een tuigje.
Na Rinus eerste verjaardag kreeg hij een vriendje: Luukie.
In januari 2012 had Rinus wel erg veel belangstelling voor Spook.
En op 6 maart werden er 4 kittens geboren, geen twijfel mogelijk:
Rinus was vader. Hij bleef tijdens de geboorte in de buurt wachten!
Bells speelt zelfs wel eens met zijn papa Rinus. Inmiddels is Rinus
5 jaar en in de kracht van zijn leven! Hij ligt soms bij de slootkant
te realexen en is gek op brokjes.

Luukie.

Geboren op 1 mei 2008.

Van de eerste 8 weken van Luukie weet ik niet veel. Op 28 juni 2008
bracht mijn tante hem mee. Luukie maakte meteen kennis met onze
andere katten en vooral met Rinus klikte het goed. Luukie speelde
heel graag buiten en bij het knuffelen sabbelde hij aan m'n haren.
Wilde hij ergens naar binnen, dan krabbelde hij aan de deur!
Hij kreeg al heel jong zin om 's nachts op stap te gaan. Van sneeuw
was hij zeker niet bang en daar genoten we samen van.. Toen Spook
en Bubbel bij ons kwamen wonen wilde Luuk best grote broer zijn.
Dus af en toe lagen er 3 katten bij me op schoot!
Van de kittens van Spook wilde Luukie weinig weten. Hij is nu 4 en
vooral heel veel buiten. Hij is een stoere kat geworden!
Luukie is gek op eten en komt daarvoor gelukkig vaak thuis,
zodat ik hem dan ook even lekker aandacht kan geven!
Luukie 'communiceert' veel, hij mauwt hele verhalen. Ik ben
echt dol op mijn eigen kat!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...