Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

maandag 18 april 2016

Nagenieten van een bijzondere periode.

Inmiddels is het een stukje rustiger in huis, al is er nog steeds genoeg leven. Kitten Freddie (9 weken) kan heel leuk alleen spelen, maar ook met Rino (1) en mama Mowgli (bijna 2). Als afsluiting van een speciale periode wil ik nog dit logje maken.  Bobbie is op 7 april naar haar nieuwe baasje gegaan en Moppie en Bellefleur een week later. Zij hebben nu de namen Joep en Jet.  Gelukkig maken alle kittens het prima!

 Wat wel heel speciaal was is de tijd dat ik de kittens bijgevoerd heb met een flesje. Van het begin af hadden ze problemen met drinken en Mowgli had echt niet genoeg melk. Ze waren nog maar een week oud toen ik er mee begon. Soms moest ik een aantal flesjes na elkaar maken. In het begin dronken ze nog niet goed, maar toen ze groter werden ging het veel beter. Vooral Moppie kon echt heel snel de fles leeg drinken. Bobbie heeft langer dan de anderen uit de fles gedronken, zij weigerde van een bordje te eten. Gelukkig is dat vanzelf goed gekomen en al snel at ze net zo lekker als de andere 3.
 De eerstgeborene was Moppie, nu Joep genoemd. Het was echt een moppie! Moppie kwam echt voeding tekort en vanaf dat hij de fles kreeg ging hij groeien. De laatste weken was hij duidelijk de grootste. Moppie heeft heel veel met Rino gespeeld en kon flink wild zijn, maar hij zocht ook contact met meerdere gezinsleden en kroop dan op schoot.
 Vanaf haar geboorte was Bobbie een stuk kleiner dan de rest. Voor haar was het dan ook van levensbelang om voldoende te drinken. Toen ze eenmaal zelf ging eten, ging alles snel en zo was ze de eerste die naar een nieuw huis is gegaan. Het was een heerlijk poesje.
 

 Freddie en Moppie moesten in het begin veel concurreren om een plekje om te drinken. Nu is hij als enige over en mag nog steeds sabbelen bij zijn moeder. Freddie heeft wat groeiachterstand opgelopen en heeft ook echt nog wat in te halen. Hij heeft ook een week last gehad van een zeer pootje, inmiddels is het over en doet hij alles weer. Ik ben toch wel heel blij dat we hem nog hebben, lekker een kitten op schoot en kijken hoe hij speelt!
 Ze was de jongste, maar een aantal weken zelfs de zwaarste. Uiteindelijk werd ze ingehaald door Moppie, maar dat is dan ook een katertje. Wat heel leuk was aan Bellefleur is dat ze vaak een mauwtje liet horen als ze wakker werd. Bellefleur en Moppie vormden al vaak een stelletje, dus het is erg leuk dat ze samen weg konden. Nu heeft ze de naam Jet.

Met alle vier heb ik veel geknuffeld en gespeeld, ze waren echt alle vier hartveroverend. Ik wens ze het allerbeste!!

5 opmerkingen:

  1. Hoi Jenny,
    Je hebt het er maar druk mee met al die katjes. Maar ze zijn in goede handen bij jouw. Jij hebt onderhand zelf een kleine dierentuin..hihi..!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, het lijkt wel een minidierentuin, daar bij jouw thuis en het blijft leuk dat je dit met ons wilt delen. Wees er maar zuinig op en vertroetel ze maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een dotjes, geniet ervan. Hele mooie collages + foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk blogje weer met leuke collage's!

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...