Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

zaterdag 8 oktober 2016

Hoera, Joepie 3 jaar!

Het is feest vandaag, mijn poesje Joepie is jarig. Ze is alweer 3 jaar geworden! Tijd voor een feestelijk logje.
- Geboorte.

 Ik ben ooit eens bezig geweest met het verhaal van Jojo. Ik eindigde ermee dat ze drachtig was. Op 8 oktober 2013 was het zover, er werd slechts 1 kitten geboren. We hadden zeker gedacht dat het er meer zouden zijn en een hele lijst met namen verzonnen. Toch wisten we direct welke het moest worden: Joepie. Jojo was een ervaren moeder en ik heb nergens mee hoeven helpen, kwam zelfs net na de geboorte pas thuis.

 Wat wel heel speciaal was, Jojo werd nog niet geaccepteerd door alle andere katten en zeker niet met zo'n klein piepend zwart bolletje erbij. Dus toen kwam ze met de kraamdoos op mijn slaapkamer. Ongeveer op de eerste avond zakte ik door mijn bed en kwam op een matras op de grond te liggen. Jojo bedacht dat het wel heel gezellig was om dan haar kitten bij mij in bed te leggen en er zelf ook bij te komen. Ik werd gelukkig wakker, stel dat ik er bovenop had gaan liggen!

Ik kan het nu slechts aanstippen, maar Joepie groeide in huis op. Na enige weken boven hadden we de doos in de huiskamer en ging ze spelen met Boefie, die een half jaar ouder was. Toen ze een maand of 3 was mocht ze voor het eerst naar buiten. Ze ontwikkelde zich uiteindelijk tot een buitenkat, die bijna nooit meer binnen komt..

- Wedstrijd.

Het laatste jaar is het helaas zelfs zo dat ze soms helemaal niet meer binnen durft te komen. Dan geef ik haar buiten eten, zoals in onze eigen voortuin, waar ze voor de veiligheid in het Felix-tentje schuilt. Op schoot komt ze alleen maar buiten en met die gewoonte heeft ze een prijs gewonnen in het kattenblad Majesteit. Precies op haar verjaardag kwam het verrassingspakket, wat de andere katten uitgebreid getest hebben. Er zat een kattenkruid-kussentje in en daardoor rook alles reuze interessant.

- Verjaardag.

'k nam het aan haar geadresseerde doosje mee voor Joepie, en het cadeaupakketje wat ik zelf voor haar verjaardag had gemaakt. Een dekentje om haar etensbordje op te zetten, lekkere hapjes en kattenmelk. Ook een speelgoedmuisje, maar daar toonde ze geen interesse in. Gelukkig heeft ze wel gesmuld!

8 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je kat Jenny.
    Leuke foto's!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd!
    Een erg leuk verslag met mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jenny,
    bij deze uiteraard van harte gefeliciteerd met de 3e verjaardag van je poes Joepi :-) Je hebt er ook ene heel gezellig blog van gemaakt met hele mooie foto's :-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met Joepie! Jammer dat ze niet van binnen houdt../niet durft. Hopelijk blijft het dan nog een beetje lekker weer zodat je buiten veel met hem kan optrekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben aan de late kant, maar als nog van harte gefeliciteerd met de poes. Leuke log heb je er van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alweer een poosje geleden, maar nu een reactie. Ik zie dat je site altijd nog even mooi uitziet. Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...