Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

dinsdag 4 april 2017

Blijdorper baby aapjes & ijsberen!

 Op 9 december is er een baby geboren bij de kuifmakaken. Het is het eerste jong van moeder Leontien en het derde voor vader Puzzle. Lang werd aangenomen dat Puzzle onvruchtbaar was; het tegendeel heeft hij bewezen toen op 07/08/2014 zijn eerste kind geboren werd. Moeder Maria kreeg daarna op 14/01/2016 nog een 'puzzelstukje'. Er is altijd wat te beleven bij de kuifmakaken en zeker nu er 3 kleintjes rondlopen!

Op 31 december kwam de laatste Blijdorp-baby van het jaar 2016 ter wereld. Wanderoe Hedra kreeg haar tweede kind. Al vrij snel mocht het kleine aapje 'los', maar ze (zeer waarschijnlijk is het een meisje) zit ook nog graag bij haar moeder. Het oudere broertje, Milo, is een echte deugniet en haalt veel streken uit!

Eind februari was het de beurt aan de franjeapen om een nieuwe soortgenoot te verwelkomen. Moeder Malou en vader Kibo kregen hun vijfde jong samen. Dit is een jongetje. Het kleine aapje is geboren met een spierwitte vacht, die langzaam steeds donkerder wordt.

 Ondertussen maken de ijsberen het heel goed! Sizzel en Todz zijn inmiddels ruim 2 jaar oud en hebben het geluk dat ze nog bij hun moeder Olinka mogen blijven. Ze drinken nog geregeld bij haar.
Niet altijd tref ik de ijsberen actief aan, ze liggen ook regelmatig te luieren. Maar op hun tijd hebben ze absoluut nog hun speelse momenten en is het genieten van de 'shows' die ze opvoeren :)

4 opmerkingen:

  1. Jeffrey, zoon van anja5 april 2017 om 13:17

    Wat een geweldige mooie foto's en zeker die van die apen, kan ook niet anders van iemand die verzot is op aapjes. Maar zeker ook de ijsberen heb je magnifiek gefotografeerd. Ik doe het je niet na.

    Groetjes van de apenfan
    Jeffrey

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappige foto's Jenny!!
    Die kuifmakaken zijn ook een mooi stel zo allemaal bij elkaar.
    Gisteren toevallig dat kleintje ook gezien, leuk hoor.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke foto's! Echt genieten. Vooral de foto's in de 2e collage, zo lief om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die babyaapjes zijn werkelijk wel heel erg schattig en aandoenlijk Jenny :-)
    Je maakt ook altijd van die geweldige mooie collages en dat kijkt ontzettend plezierig :-)
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...