Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

woensdag 3 mei 2017

Het eerste jaar van olifantje Madiba.

Hallo, ik ben Madiba, het eerste Afrikaanse olifantje wat ooit geboren is in de hele Benelux! Op 4 mei 2016 om 2.13 uur 's nachts kwam ik, na 680 dagen ,eindelijk uit de buik van mijn mama Punda. Mijn papa Tusker woont nog in Duitsland, maar mijn zussen Bongi (nu 11) en Pina-Nessie (nu 3) zijn gelukkig wel  in Beekse Bergen. Er kwamen ontzettend veel mensen naar me kijken, gelukkig mocht ik al na 2 dagen mijn eerste stapjes in het buitenverblijf zetten. Daar is veel meer ruimte voor al dat publiek!

Ik woog ongeveer 130 kilo na mijn geboorte, maar ik drink veel van de melk van mijn moeder. Daardoor ben ik heel hard gegroeid, toen ik 9 maanden was, woog ik al 400 kilo. Inmiddels probeer ik ook al andere dingen te eten, zoals hooi, groenten en takken.
Ik vermaak mij kostelijk door te spelen met mijn grote zussen, te klimmen en klauteren op rotsen, met takken te slepen en lekker hard te rennen. Dan flapperen mijn grote oren zo grappig!
Voor meer leuke filmpjes van mijn eerste jaar, kijk op YouTube. Ik eet regelmatig poep, dat lijkt misschien heel vies, maar zo krijg ik goede bacteriĆ«n binnen, zodat mijn darmen goed gaan werken. Als ik nog groter gegroeid ben krijgen we bezoek van de grote olifantenstier, Calimero, hij heeft nog nooit zo'n klein kalfje gezien als ik ben. Dus dat wordt wel even spannend!
De foto's in de onderste 2 collages zijn gemaakt op 22 maart 2017.

3 opmerkingen:

  1. Wat een liefje! Hij is in dat jaar flink gegroeid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dit logje op een originele manier geschreven! Wat een schattig olifantje. Prachtig om de beelden te zien die je hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke blog. Met weer mooie collega's

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...