Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

woensdag 10 mei 2017

Het eerste jaar van orang-oetanbaby Sabbar.

Hallo, ik ben Sabbar, een Borneose orang-oetan. Ik ben een jongetje, geboren op 11 mei 2016. Samen met mijn moeder Jewel en zus Daya (nu bijna 5 jaar) woon ik in Ouwehands Dierenpark in Rhenen. Mijn vader heet Bako, ik zie hem weleens hoor, door de tralies, hij is groot! Zal ik later ook zo indrukwekkend worden?

In de collages zijn foto's uit mijn eerste jaar te bekijken. Ik ben van een hulpeloze baby uitgegroeid tot een zeer ondernemende dreumes. Binnen durfde ik al na ruim 3 maanden 'los' van mama, te oefenen met klimmen. Buiten ben ik nog een beetje verlegen en hang ik nog lekker aan mama.
In het filmpje de allereerste bewegende beelden die Jenny van mij gemaakt heeft. Daarna heeft ze er nog veel meer gemaakt, kijk maar.
 Ik kan elke dag opnieuw op ontdekkingstocht; onze verzorgers geven ons steeds ander speelgoed, zodat we ons niet vervelen. De ene dag mogen we met water spelen, de andere dag met lakens en de volgende weer met lege bekertjes. Ik kan al heel goed touw zwaaien en durf al heel hoog te klimmen..
Mijn mama is de liefste van de wereld, ik mag altijd bij haar zitten. Soms speel ik met mijn zus Daya, die helpt me ook weleens als ik even niet meer weet hoe ik naar beneden moet. Ik hoop dat je het leuk vond om kennis met mij te maken!


7 opmerkingen:

  1. Hoi Jenny,
    Fantastische foto's van deze geweldige orang oetans. Ze zijn echt heel komisch om te zien.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeffrey, zoon van Anja12 mei 2017 om 08:45

    Geweldig Jenny, a nu naar school en met deze mooie foto's in gedachten kan mijn dag niet meer stuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk logje. En al die beelden en collages, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn orang-oetans/ apen toch leuke beesten, wanneer ik in een dierentuin ben kan ik er minuten naar kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke foto's en natuurlijk weer een geweldig verhaal van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt ontzettend leuk gedaan Jenny,
    En zo blijven wij ook op de hoogte van het wel en wee van deze jonge orang-oetanbaby Sabbar :-)
    Veel groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...