Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

donderdag 25 mei 2017

Neushoorntje Thomas (deel 2).

Het eerste deel over de avonturen van neushoorntje Thomas heb ik eind september vorig jaar geplaatst. Nu we zijn eerste verjaardag naderen, op 30 mei 2016 werd hij geboren, een vervolg waarin we zien hoe hard een jonge neushoorn groeit! Thomas is een breedlipneushoorn (ook wel witte neushoorn), terwijl Karuna van Diergaarde Blijdorp een Indische (of pantser) neushoorn is.
Thomas woont in Burgers Zoo in Arnhem, op de Safari vlakte, samen met o.a. zijn moeder Kwanzaa, vader Ghilou en broer Tank. De bovenstaande foto's zijn nog gemaakt voor dat de 3 maanden oude Thomas kennis maakte met zijn vader. Het was zover op 13 september, Thomas toonde veel bravoure, hij rende op zijn 3000 kilo zware vader af! Maar zijn moeder verdedigde hem goed en het verliep prima.  Kennismaking Omroep Gelderland
Op 23 december waren Thomas en zijn moeder helemaal aan de andere kant van de vlakte, op de plaats waar de giraffen het meest staan. Niet alle neushoorns kunnen daar komen, er staat een speciaal hek waar de grotere exemplaren niet door passen. Blijkbaar is Kwanzaa ook 'dun' genoeg.
Na de winterperiode zag ik de neushoorns weer buiten, 31 maart was het inmiddels. Met een laagje modder over hun huid zagen ze er extra vervaarlijk uit. Thomas was flink gegroeid en probeerde met de grote mannen mee te doen, maar die hadden daar niet zo'n zin in..
In het filmpje is te zien dat Thomas zich wil mengen in het spel van zijn vader Ghilou en broer Tank. Zij sturen hem echter weg en gaan verder met sparren.
Thomas heeft inmiddels al een mooie hoorn op zijn neus, en de tweede begint een klein beetje door te komen. Hij heeft nog wel wat te groeien, zeker voor hij zo groot is als zijn vader! En de jongste van de vlakte? Dat is hij al lang niet meer, er zijn inmiddels waterbokjes, basterdgemsbokjes en zebraatjes geboren.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Jenny,
    Leuke foto's van al deze neushoorns. Grappig om te zien.
    Vooral die zo strijdend staat tegenover die bok. Geweldig.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige, mooi en vrolijke foto's van al deze neushoorns.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jenny,
    wat doe je dat toch altijd leuk met de foto's in deze samenstelling :-)
    Erg leuk om het neushoorntje te zien en ook in combinatie met de bok (wat Marco ook al zei).
    Echt heel erg leuk gedaan.
    Veel groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke log. En wat een mooie dieren zijn het ook. Ik vind vooral de foto's in de eerste collage erg leuk, van zulke momenten moet je zeker genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke foto's en verhaal weer! Jouw logs zijn altijd weer een feest om te lezen. En niet alleen om de feestelijke foto's, maar ook jouw gezellige verhalen! En jij maakt ook altijd mooie foto's! Enjoy the nature!

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...