Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

zaterdag 19 mei 2018

Dierenpark Amersfoort (23/02/2018).

 Bij binnenkomst wordt je begroet door vrolijk gekwetter van parkieten, die een flink lawaai maken met z'n allen.
 Er zijn verschillende soorten en kleurvariaties te bewonderen.
 Het oude ottervrouwtje op de uitkijk, kort nadat deze foto werd gemaakt, is ze doodgegaan.
 Olifant Maurice, een jongvolwassen bul. Hij werd vorig jaar vader van Yunha & Thabo.
 Olifantje Yunha, geboren 25 maart 2017.
 Olifantje Thabo, precies een halfjaar jonger (geboren 25/9/2017).
En dit is wel een heel bijzonder fantje; kijk maar eens goed :)
Chimpansee Mike (14/03/1965)  is hoogbejaard. Maar hij houdt alles nog goed in de gaten.
 Intussen was de olifantenfamilie naar binnen gegaan, zij wonen in "Het Rijk der Reuzen". Kleine reus Thabo was aan het spelen met een bal.
 Yunha en Thabo is zo'n onderwerp waar ik ook zoveel foto's van heb die ik niet weg kan gooien, ook al zijn ze niet écht helemaal perfect.
Een vosmangoeste doet "een stokstaartje".
In "De Nacht" zijn, naarmate je langer blijft kijken, steeds meer dieren te vinden. Zoals de nachtaapjes (doeroecoeli's).
En dit is een ander nachtactief aapje, de Senagal Galago. Opvallend zijn hun grote ogen en puntoren.
Eenmaal weer in het licht een ontmoeting met 'de koning van Dierenpark Amersfoort', leeuw Dukat.
De leeuwinnen, Zaila en Sabi, zijn geboren in Gaia Zoo (en ik heb hen daar als welpjes gezien.)
Helaas heeft hun zus Lewa in oktober 2017 een confrontatie gehad met Dukat, en moest ze worden ingeslapen door de gevolgen daarvan (dwarsleasie & zeer gecompliceerde botbreuk).

4 opmerkingen:

  1. Dieren in de dierentuin gaan wel eens dood. Door de ongelukken en ouderdom. Vaak kunnen dieren langer leven dan in wild. Daar worden wel goed verzorgt. Parkieten ziet prachtig uit. Chimpansee kunnen oud worden. Otter was wel toen mooi geweest. De laatste foto leeuwin hadden mot gehad andere. Wat erg dat toen moesten in slapen. Zwaar gewond was het wel. Mooie beest om te zien. Gelukkig had jij kunnen toen foto's maken. Olifanten zijn geweldig beesten. Mooie fotoserie heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn weer mooie opnamen, Jenny. Het Chimp-portret is super en dus de winnaar van de dag! De mini-olifantjes zijn schattig om te zien, Thabo heeft nog wat mammoetgenen, zo lijkt het, als je naar zijn haar kijkt. Fijn Pinksterweekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhhhh..... je openingsfoto met die parkietjes is echt geweldig om te zien Jenny. Wat een prachtige plaat is dat en ik heb er ook echt even heel gebiologeerd naar zitten kijken :-)
    ook het kleine fantje vind ik erg leuk hihi....... Ja, dieren kunnen ons blij maken hé. Ik heb er weer van genoten.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jenny,
    Wat een fantastische foto's.
    Mooi die pose van die otter. En grappig hoe die Chimpansee zit te kijken.
    Je foto van die mannetjes leeuw is ook super zeg. Leuke blogpost weer.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...