Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

zaterdag 8 september 2018

De jongste orang-oetans van Apenheul.

 Dit is orang-oetan jochie Baju. In het Indonesisch/Maleis heeft zijn naam een mooie en passende betekenis: 'uitstraling'.  Hij werd geboren op 2 dec. 2015 en woont samen met zijn moeder Wattana en broer Kawan (2010). Baju is de hele dag aan het ontdekken en spelen. Lekker stoeien en koppetje duikelen, ontzettend leuk om naar te kijken. Inmiddels klimt hij gewoon zelfstandig naar de hoogste toppen toe!
Op dit moment is Indah (19 okt. 2017) de allerjongste van de orang-oetans van Apenheul. Het allereerste kind voor Samboja, waarmee Sandy oma is geworden. Indah laat alle harten smelten. Niet alleen doet ze haar naam (Indonesisch voor "mooi") eer aan, ze heeft ook nog eens een bos haar op haar hoofdje. Samboja doet het goed met de opvoeding van haar kleine meisje. Wel is ze iets eerder met het laten oefenen met klimmen en kruipen, maar dat zegt misschien meer over hoe ondernemend Indah is.


De foto's en video in deze blog heb ik gemaakt op 18 april en 2 mei 2018. Omdat ik zover achterloop zijn de kleine orang-oetans Baju en Indah natuurlijk gegroeid in die tijd.

7 opmerkingen:

  1. Super leuke blog Jenny en leuk filmpje!! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jenny,
    Wat laat je weer fantastische foto's zien.
    Geweldig die Orang Oetans. En wat is zo'n kleintje toch geweldig om te zien. Super!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk deze log. Kleine aapjes zijn altijd zo leuk om naar te kijken! Daar krijg je nooit genoeg van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig blog heb je daar. Mooie foto's heb je gemaakt. Orang Oetans zijn prachtig beesten om te zien. Echt hier genoten. Fijne week gewenst. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier krijg je dus nooit genoeg van. Heerlijk die aapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een hele leuke serie met supervrolijke foto's.
    Wat zijn het toch ook doerakken he hahahaha....
    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...