Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

donderdag 30 januari 2014

Zandwallaby's.

Jonge Zandwallaby.
Zandwallaby. Zandwallaby. Jonge Zandwallaby.

De zandwallaby leeft in het noorden van AustraliĆ« en in Nieuw-Guinea. Een wallaby is een kleine tot middelgrote kangoeroe, het woord 'wallaby' komt oorspronkelijk uit het Aboriginal. Het is een planteneter die in groepen van ongeveer 10 soortgenoten leeft, al leven er ook solitair (alleen). Zandwallaby's zijn vooral actief tijdens de schemering en in de nacht.

De staart van een zandwallaby is 74 tot 77 cm. lang en het gewicht varieert van 11 tot 20 kg. Mannetjes zijn meestal groter dan vrouwtjes. Een zandwallaby is een buideldier, een jong komt ter wereld als embryo en groeit na de geboorte verder in de buidel van de moeder. Na een poosje 'piept' af en toe het koppie tevoorschijn en nog weer later gaat het kleintje zelfstandig op ontdekkingstocht.

In Diergaarde Blijdorp leeft een groepje zandwallaby's, waar regelmatig jongen te zien zijn. In het wild is deze soort niet zeldzaam, in dierentuinen wel. Deze foto's maakte ik in november in Blijdorp.

6 opmerkingen:

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...