Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

maandag 17 februari 2020

Afscheid van lieve poes Spook.

Het is zo snel gegaan, het voelt nog zo onwerkelijk. Mijn lieve vriendinnetje Spook is er niet meer. Ik mis haar enorm. Ze was elke ochtend als ik wakker werd in mijn buurt. Elke avond voor ik ging slapen, kwam ze eerst kroelen. En dan nog overdag allerlei momenten samen. Ook al lopen er nog meer katten rond, het is toch echt leeg zonder Spookie. 9,5 jaar woonde ze bij ons en ze was er voor mij, als ik andere katten moest missen. Nu is ze er zelf niet meer.


Spook had het al langere tijd benauwd. Bij eerdere operaties kreeg zij ook een aangepaste narcose omdat zij een hartruis had. Maar pas de laatste periode van haar leven merkten we dat haar hart erg hard moest pompen. Ze had haar goede momenten, zoals buiten genieten in het zonnetje of bij mij op schoot liggen. Om Spook genoeg eten binnen te laten krijgen, moesten we daar extra op letten. Altijd voor ik ging slapen ( en ook op andere momenten) kreeg Spook een extraatje. Soms smulde ze er wel van, maar ze vermagerde toch. 



Spook werd geboren in onze schuur, haar moeder Mickie was een buurtpoes. Ze komt uit een nestje van 5. Heel kort is ze bij een ander adres geweest, maar daar klikte het niet met de andere kat. Spook kwam ziek terug en hoefde van ons nooit meer weg. Als klein kitten lag ze al veel op mijn schoot. 


De allereerste bewegende beelden van Mickie en haar kittens.

Samen met Bubbel groeide Spook op, ze hebben altijd een goede band gehouden. Als jonge poes vonden al de katers in huis, Teddy, Rinus en Luukie, haar lief. Met Rinus kreeg ze een romance. Op 6 maart 2012 kreeg Spook haar eerste en enige nestje, van 4. Het bleken uiteindelijk allemaal dametjes, Peukie (nu Poekie), Bells (helaas doodgereden, december 2015), Draak (nu Sjakie) en Mosi. Toen de kittens oud genoeg waren hebben we Spook laten castreren, helaas kreeg ze toen een vreemde complicatie. Een breukje. Gelukkig hoefde ze er niet aan te worden geopereerd, even goed was Spook getraumatiseerd. Ze is eigenlijk altijd wat angstig gebleven, ze was ook maar zo klein, vaak het mikpunt van andere katten. 




Lieve Spook, knappe poes.
Was je nog maar bij me, lieve snoes <3
Nu lig je in de grond..
Je rende altijd rond;
en was vaak bij mij.
Van jou werd ik blij.
Spookie-poes, mooie meid.
Jij bent nu van pijn bevrijd.
Het is zo stil zonder jou.
Ik mis je zo erg, kleine mevrouw.


4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige ode aan Spook. Heel veel sterkte lieve Jenny!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och wat erg allemaal. Spook heeft bij jou goed leven gehad. Mooie poes om te zien. Gelukkig heb je toen veel foto's gemaakt. Net heb je achter de rug van ander poes. Nou dit weer. Het zal wel hele gemis zijn in huis.Mooie gedicht heb je daar geschreven.Ze heeft geen pijn meer. Rust zacht. Sterkte met het verlies. Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven Jenny! Wat was Spook een mooie lieve kat en zo speciaal voor jou. Het is een groot gemis. Heel veel sterkte! ❤
    Lieve groetjes, Mirelle (@mimamy_cats)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat erg, sterkte ermee! Gelukkig heb je nu nog wel mooie foto's om op terug te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...