Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

donderdag 13 februari 2020

Poes Joepie's avonturen.


Februari 2020. Het is wat. Joepie eten geven is een heel project geworden. Ze heeft een aanbidder, inmiddels is het meer een stalker. Het gaat om een jonge 'intacte' kater, hij is prachtig en gestreept. Inmiddels is hij mij al een paar keer achterna gelopen naar huis.

Een tijd geleden, hij was toen nog een kitten, kwamen we hem voor het eerst tegen. Toen kreeg hij van ons de naam Titus. In zijn bouw doet hij mij aan een serval denken. En in Blijdorp heet de mannetjes serval ook Titus!
Een inmiddels volwassen Titus kwam op een zondag opeens tevoorschijn. Joepie was aan het eten en hij pikte het gewoon in. Daarna was het weer een tijdje rustig.
Joepie in haar tentje, ook toen lagen er al veel bladeren.

Gisteren had ik nog niet eens naar Joepie geroepen en meneer liep al achter mij aan. Inmiddels had ik een oproepje op Facebook gedaan, hij schijnt van iemand te zijn die erg weinig naar hem omkijkt. Mooie boel. Titus heeft last van zijn hormonen, dat is duidelijk. Hij miauwt veel en sproeit en is helemaal gek op Joepie. Maar ja, Joepie is 'geholpen' en heeft totaal geen interesse..

Titus bij ons in de achtertuin, waar hij ook wat te eten heeft gevonden. 

Dan probeer ik Titus af te leiden met zijn eigen bordje met eten. Joepie blaasde een keer en verdween in de struiken. Daar staan haar tent en kattenkoffer ('de hut'). Maar door de storm waren die zo vol bladeren gewaaid, dat ze er niet meer in kon. Dat merkte ik toen ik haar daar probeerde te voeren. Joepie was gestresst. Het extra lekkere eten bleef op het schoteltje liggen.

Tijdens een succesvolle voedering, zonder Titus.

 's avonds ben ik 3 keer geweest. De 1e ronde mislukte. Joepie kwam tevoorschijn maar Titus zat meteen achter haar aan. Ze kwam na veel gedoe toch even naar mij. Hap hap een paar stukjes ham. Een likje eten en daar was Titus weer. Weg Joepie. Nadat Titus zijn eigen weg was gegaan, ben ik nog verder gaan zoeken. Daarna een rondje door Joepie's gebied met mijn moeder. Er stond veel wind en misschien hoorde Joepie ons daarom niet.


Om half 10 gingen we het nog eens proberen. Daar zag ik haar oogjes oplichten in het donker. Natuurlijk zat Titus vlakbij. Maar toch liep ze naar ons toe. Haar eten gegeven, ze begon goed, maar na een paar hapjes vluchtte ze toch.  Titus, doorgedraaide kater dat het is, zat haar weer achterna. Ik vond het toch maar een nare situatie.


Gelukkig, de volgende dag was Titus er niet, toen kon Joepie op haar gemak eten. En 's avonds ook, toen Joepie klaar was, kwam Titus er nog aan. Ik maak mij wel zorgen over hem. Hij doet gevaarlijk bij de weg, het zou toch vreselijk zijn als hij werd doodgereden!

Kijken jullie ook mee naar Joepie's avonturen?

2 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je goede plek geeft. Zijn huisje in de tuin. Het kan wel voorstellen dat je bang bent dat de poezen doodgereden word. Moet niet aan denken. Word ieder geval goed verzorgt. Je hebt het hart voor dieren. Mooie poezen. Gelukkig hebben gegeten. Leuke foto's. Fijne dag veder. Groetjes Jacqueline & Ferry. PS:Het klopt dat ik bij jou blogje gereageerd heeft bij Freddie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie log. Leuk om alles zo te lezen.

    En wat een leuke, creatieve kopfoto heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...