Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

zaterdag 14 april 2018

Neushoorntje Mara.

Diergaarde Blijdorp, 22 januari 2018.
 Op 23 december 2017 (om 17.57 uur) vond er een bijzondere geboorte plaats in de Diergaarde.
 Zwarte (of puntlip) neushoorn Naima werd voor het eerst moeder na zo'n 15 tot 16 maanden draagtijd.
Het kalf, zo'n 40 kilo zwaar,  bleek een vrouwtje te zijn. De tweede van deze soort ooit geboren in Nederland.
 57 jaar eerder kwam de allereerste, Laura, ook ter wereld in Rotterdam.
De vader van het kleintje heet Vungu, zijn overgrootmoeder is de eerder genoemde Laura!
 Sinds 2013 zijn de zwarte neushoorns terug in Blijdorp. Ze wonen in de gerenoveerde Dikhuidenvleugel van de monumentale Rivièrahal.
En nu dus deze schattige kleine aanwinst!
 De verzorgers gaven haar de naam Mara, naar een rivier in Tanzania. Het is ook een samenvoeging van de namen NaiMA en LauRA.
 Begin januari kwam Mara voor het eerst naar buiten, waar ze lekker 'los' kan gaan.
Haar favoriete bezigheid is dan ook.. rondjes rennen!!
Tot slot hierbij de bewegende beelden van die eerste keer dat ik Mara buiten heb gezien.

Lieve bezoekers, bedankt voor de leuke reacties op de vorige post!

5 opmerkingen:

  1. Een bijzondere gebeurtenis inderdaad weer. Wat een schattig diertje is het zo om te zien, en zo klein! Prachtig om hem zo te zien bewegen op het filmpje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jenny,
    Leuke foto's van deze fantastische neushoorntje. Zo leuk dat kleintje.
    Vind het echt zo leuk wanneer je hem zo lekker speels voorbij ziet rennen.
    Ben gisteren ook weer geweest, maar hij is al aardig gegroeid.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een paar weken geleden ben ik er ook geweest, toen lag ze heerlijk te slapen.
    Een mooie serie, Jenny, de foto waar ze zweeft is mijn favoriet. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk eens aan,weer neushoorn geboren. Leuk dat je ziet voor eerst naar buiten mocht. Prachtig foto's heb je gemaakt. Baby olifantje is weer blij om te huppelen naar buiten. Erg leuke filmpje om te zien.Schattig. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige opnames, werkelijk geweldig mooi. Ik heb er van genoten

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...