Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

zaterdag 16 april 2011

Blessure..

Dat heb ik weer! Tijdens een fietstochtje met mijn moeder stapte ik verkeerd af, met als gevolg dat ik door mijn voet heenging. Het gevolg van deze verstuiking zijn verrekte enkelbanden. Behoorlijk balen natuurlijk!

Op het moment zelf deed het ongelofelijk veel pijn , ik was bijna van de wereld. Mijn hoofd leek vol watten te zitten, ik zag wazig en hoorde de stem van mijn moeder van heel ver weg. Gelukkig ben ik niet echt flauw gevallen en daarna leek het allemaal wel weer te gaan. Maar toen ik de volgende morgen wakker werd van een zere voet ontdekte ik dus een zwelling.

Mijn voet werd ingezwachteld en ik moest hem laten rusten. Dat valt absoluut niet mee als je zoveel energie hebt als ik! Gelukkig was er op het kinderdagverblijf waar ik werk genoeg zittend te doen, kindjes aandacht geven gaat prima zo. Maar ja, ik kon het echt niet laten om toch een bezoekje aan mijn favoriete ijsberen te brengen vandaag.  Hoewel mijn voet nog steeds dik is en paars verkleurd is.. Lopen doet niet echt zeer, alleen moet ik niet teveel druk zetten op die geblesseerde enkel. Ik weet het, ik ben echt eigenwijs!

Zo kon het gebeuren dat ik mijn been liet rusten op een kussentje terwijl ik lekker naar de ijsberen zat te kijken en ook foto' s maakte. Kijk mee.

Zicht op de Grebbeberg en de Cunerakerk; gewoon genomen vanuit de bus.

In de dierentuin zijn de plantenbakken momenteel op zijn mooist; alle voorjaarsbloeiers schitteren.

Een mooi plaatje: de drie giraffen hebben even een gezellig onderonsje..

Familie wrattenzwijn heeft gezinsuitbreiding, ik telde 4 biggetjes! Ze werden geboren op 23 maart.
De stokstaartjes hebben ook jongen, hier zijn 2 volwassenen verwikkeld in een stoeipartijtje terwijl 3 kleintjes toekijken en het misschien zelfs na willen doen.
De zebra's lagen lekker te realexen.. een aansporing voor ons om ook eens wat rustiger aan te doen!

Nog even en de narcissen zijn alweer uitgebloeid, nu staan ze nog in volle glorie.
De eerste ijsbeer die ik vandaag in het oog kreeg was de 17 jarige Huggies. ( Meer weten over haar? KLIK voor een speciale ijsberenpagina.)
 Hoewel ze  hier echt heel schattig kijkt vond ik Huggies er maar ellendig uit zien. Haar vachtprobleem speelt duidelijk op, ze had erge jeuk en krabte zichzelf steeds. Op onderstaande foto is duidelijk te zien hoe haar vacht er uit ziet.
IJsbeer Victor verkeerd in prima gezondheid, hij liep te ijsberen door zijn verblijf.  Daarbij maakt hij ook steeds dezelfde (stereotype) bewegingen.

Wauw! Is hij geen knapperd??
Siku en Sesi zijn weer lekker aan het ravotten. Dit keer in het verblijf met natuurlijke elementen, zoals gras. Op de onderste foto lijkt zichtbaar dat dit ijsbeertje een meisje is.. maar zeker weet ik het nog niet..
Siku en Sesi zijn zo dol op hun mama dat ze haar likjes en kusjes geven!
Na een poosje boompje klimmen en een lekker middagdutje vinden de beren het hoog tijd voor een lekkere maaltijd. Ze gaan maar vast op wacht liggen bij het hek!
Helaas voor Freedom, Sesi en Siku duurt het nog wel even voor het voedertijd is. En dus gaan ze maar verder spelen en ontdekken. Mama komt even kijken of alles nog goed gaat.
Zo schattig: het ene beertje geeft de andere een dikke knuffel!  De meest actieve van het stel gaat even een kijkje nemen in het water. Maar alleen is daar niet veel aan en dus...
Even lekker bij mama drinken,  daarna realexen en vervolgens even achter een reiger aan jagen. Helaas voor het ijsbeertje vloog de reiger weg toen hij de boomstam opklom..
Dit was het eerste deel van de foto's van vandaag. Maar laat ik het hier maar even bij houden! En nu maar hopen dat dit niet al te nadelig uitpakt voor mijn enkel :P

7 opmerkingen:

  1. Huggies ziet er helaas niet echt gezond uit, is 17 jaar oud voor een ijsbeer? Die kleintjes blijven leuk! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pech joh, van je enkel. Hopelijk knapt het snel weer op! Je hebt wèl weer hele mooie foto's van de ijsberen op je site gezet.Ze zijn zo schattig, die kleintjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een pech met je enkel, veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je - ondanks je blessure- toch nog weer naar die prachtige dieren hebt kunnen kijken ! Mooie foto's weer en beterschap met je voet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vervelend zeg, van je voet! Beterschap ermee!
    En wat een prachtige foto's van de ijsberen!
    Zijn dit je favoriete dieren? Je maakt er altijd práchtige foto's van! En ik vind Huggies er echt zielig uitzien, en die vachtproblemen, is dat normaal bij een ijsbeer of is het een ziekte?
    Verder zijn het prachtige foto's, ook van de kleine beertjes; superlief <3

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...