Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

donderdag 24 maart 2011

Babyfantje Mong Tine.

Goed beschermd door zijn moeder Htoo Yin Aye en halfzusje Swe Zin maakt het kleinste olifantje van Dierenpark Emmen zijn opwachting! Het beestje geniet van het zonnetje en trekt veel publiek..
Swe Zin is 3 en half jaar, maar al een heel goede oppas! Mong Tine voelt zich veilig bij haar; ook als één van zijn halfbroertjes met hem wil spelen.
Mong Tine betekent Storm, dit verwijst naar de dag waarop hij buiten geboren werd.. Het was guur en er stond veel wind!
Beschermend slaat moeder olifant haar slurf om hem heen, de kleine is al flink ondernemend en moet af en toe afgeremd worden!
Wat een enorm eind moet dit babyfantje groeien, want als hij volwassen zal zijn is hij nog groter als zijn moeder nu!
Op de rotsen achter Swe Zin en Mong Tine loopt de 3jarige Anandá stoer te doen. Hij is de grote broer van Mong Tine en is een klein beetje jaloers..
Mong Tine groeit ongeveer een kilo per dag, hij woog 75 kilo bij zijn geboorte; inmiddels is hij zeker de 120 gepasseerd! En dat allemaal op moedermelk..
Het olifantje heeft nog veel donshaar, het babyroze van zijn slurfje is echter al verdwenen!
Waarschijnlijk is dit kleine olifantje "Lenteprins" (Ein She Min Nayone) die op 23 mei zijn tweede verjaardag zal vieren. Hij vind "Storm" in ieder geval wel een leuk vriendje.
Tijdens het eerste levensjaar moet een klein olifantje zijn slurfje leren gebruiken..
Er is nog minstens één olifant drachtig in de kudde van Emmen, Mingalar Oo verwacht haar derde jong nog dit voorjaar! Na 2 zoons "Myo Set Kaung" (Nieuwe Oogst, 7 augustus 2005) en "Yoe Ma" (Buiten Geboren, 4 september 2008) zou een dochter wel erg leuk zijn..
Voorlopig is Mong Tine nog even de benjamin; ik heb hem inmiddels 2 keer gezien en vind hem ontzettend leuk! Met zo'n stoere naam zal hij ook wel net zo'n stoer puberolifantje worden als Unt Bwe, die nu apart van de kudde staat.. (Foto's gemaakt zaterdag 19 maart 2011)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...