Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

dinsdag 9 oktober 2012

Gedicht: 'Terugblik opleiding.'

4 juni 2010. (Oorspronkelijk bericht)


Gedicht: '2008-2010'

In het begin van 2008 was ik een zielig vogeltje.
Getroffen door menig kogeltje.
Knokkend om te blijven leven;
zonder mijzelf op te geven.

Ik moest verder en moest kiezen,
zodoende mijn veilige nestje verliezen.
Weg van de deeltijd..
Er op af- naar alles wat ik liever vermijd..
 

Wankelend zette ik mijn eerste stapjes in de maatschappij.
Helpende Zorg & Welzijn is misschien wat voor mij.
Ik moet toch verder leren.
Het beste kan ik deze opleiding proberen.
 
Eerst zakte ik weg te midden van de grote wereld- vol gevaar!
Maar mijn dons verdween toch daar.
Langzaam kreeg ik vleugeltjes om vliegen te leren.
Toch moest ik me eerst bezeren.
 
Wil ik dit, kan ik dit wel?
Want het is niet langer spel.
Ik moet gaan stage lopen en gaan functioneren als volwassen vrouw.
Juist gaan doen waar ik niet van hou.
 
Mijn snaveltje kleurde langzaam aan,
nadat ik mijn eerste stage had gedaan.
Ik vond vrienden om samen te zijn
en dat verzachtte mijn pijn.

Ik sloeg beverig vleugeltjes uit richting het zuiden.
Hoorde steeds meer positieve geluiden.
Ging mee op werkweek- reuze eng vond ik dat.
Maar het ging- en ik was mijn vogeltjesbestaan zat!

Gelukkig mochten we vakantie vieren;
en terug komen als andere dieren.
Ik werd een katje- een bang exemplaar.
Maar al gauw had ik het voor elkaar.
Mijn zelfvertrouwen groeide door alle positieve ervaringen.
Die vervingen steeds meer nare dingen.
Tot ik een katje werd met pit,
dat nooit lang stil zit.

Ik ben nog even aaibaar en zacht,
maar ik durf nu op jacht in de duistere nacht.
Ik ben een wat kattiger en zekerder exemplaar!
Soms misschien een beetje raar.

Mijn opleiding is voorbij en de vogel gevlogen
naar het warme zuiden.
En de kat went langzaam aan de geluiden,
tot hij klaar is om de wereld in te gaan.
Zo veranderd een lelijk eendje nog altijd in een prachtige zwaan!

Juni 2010.


4 opmerkingen:

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...