Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

vrijdag 12 september 2014

Update over mij.

Het leek me goed om even wat bij te praten over hoe het met mij gaat. Ook wilde ik even reageren op de reacties op mijn vorige logje over poes Jojo. 
Zoals ik daarin schreef, maar wat blijkbaar niet erg opvallend was, kwam Jojo in het voorjaar van 2013 aanlopen. Ze heeft op 8 oktober 2013 inderdaad een kitten gekregen, Joepie. Hier over heb ik weleens wat geschreven, maar ik kan het begrijpen dat dit niet allemaal is blijven hangen natuurlijk! Mijn kater Luukie heb ik helaas verloren in maart 2013, maar op een hele bijzondere manier heb ik er 2 poezen bij gekregen. Nu mag ik Jojo 'van mij' noemen, omdat een jaar na dat ik haar als gevonden heb opgegeven, nog niemand om haar gekomen is. Om dit feit te vieren ben ik begonnen met het beschrijven van haar verhaal. Inmiddels is deel 2 in de maak.


Dan kom ik direct bij het feit dat ik even over mezelf wat wil opschrijven. Jullie hebben ongetwijfeld gemerkt dat ik het afgelopen jaar lang niet zoveel heb kunnen bloggen als ik eerder deed. Dit kwam door dat ik een nieuwe werkplek had, in de schoonmaak. Echter heb ik bijna een jaar lang op mijn tenen gelopen en dit is helaas verkeerd afgelopen. Een aantal maanden geleden kreeg ik opnieuw last van overspannenheid, waarbij ik helaas steeds meer last van mijn paniekstoornis kreeg. Ik ging nog wel naar de dierentuin; maar dit werd steeds lastiger voor me. Net na mijn zomervakantie ben ik helemaal ingestort. Sindsdien ben ik ziek gemeld op mijn werk. Omdat mijn medicatie niet goed meer werkt ben ik bezig met veranderen daarvan, daardoor is ook mijn depressie naar boven gekomen. Ik zit dus nog steeds heel slecht in mijn vel. Jammer genoeg ben ik erg snel overprikkeld en daardoor kan ik ook niet mijn vrijwilligerswerk bij de kindjes doen. Het naar de dierentuin gaan probeer ik op te pakken, maar met een flinke lijst aanpassingen. Ik heb namelijk nogal de neiging over mijn grenzen te gaan.


Dit gebeurd bij alles, ook mijn hobby's leveren me zo stress op. Ik heb duizend ideeën maar het lukt me natuurlijk niet om alles uit te voeren. Vaak wil ik het ook nog perfect doen. Zodoende begin ik overal mee, maar komt er zelden iets af. Ik wil graag wat minder foto's maken in de dierentuinen, ben ik er eenmaal dan gebeurd er weer zoveel leuks en dan heb ik er zo weer een heel stel. Dan kan ik erg lastig kiezen en dus ben ik een tijd bezig met het uitzoeken en omdat ik ze ook graag wil delen, komen er flink veel op mijn Facebookpagina Jenny's Pics. Gevolg is wel dat ik enorm achter loop. Daarbij zijn er ook nog heel wat dingetjes op Koninklijk gebied waar ik wel over zou willen loggen, maar waar ik gewoonweg niet aan toe kom. Mijn interesse in koninklijke kinderen is er zeker weten nog steeds! Als er dan weer zo'n leuk bericht komt van een tweede Royalbaby op komst, dan kriebelt het absoluut. Ik probeer mezelf rust te gunnen en daarom gedoseerd te kiezen wat ik achter de computer ga doen. Vandaar dat ik soms ook behoorlijk lang niet op andere websites kom.. Het is echt geen desinteresse, maar ik moet gewoon per dag kijken wat ik aan kan..

Groetjes, Jenny.

Foto girafje: netgiraffe Lesedie, geboren 16 mei 2014 in Artis. Foto aapje: rode brulaapbaby, geboren 18 juni 2014 in Apenheul.

7 opmerkingen:

  1. Inderdaad, bekijk het per dag en zoals we ook zeggen: Carpe Diem. doe het rustig aan en doe wat jouw hartje ingeeft, dan komt de rest vanzelf wel weer. Je hebt en mooie site, die vanzelf wel weer wordt bijgewerkt en er zijn nog genoeg interessante verhalen die je er op hebt staan en die ik nog niet allemaal heb gelezen. Kortom beterschap, succes met alles en ik hoop dat je nog heel veel plezier zult en kunt beleven aan jojo en die je dan met ons kan delen, maar nogmaals doe ht in je eigen tempo; je gezondheid gaat tenslotte voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom hier toch regelmatig een kijkje nemen, dus voel je niet 'gehaast' om heel vaak iets nieuws erop te zetten. Bovendien: het belangrijkste is nu dat je je beter gaat voelen! Knuffel voor Jojo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jenny,
    Wat een vervelende periode is dat voor je geweest. Maar ik hoop dat je weer snel het plezier terug zult vinden in je hobby's, zoals het bezoeken van dierentuinen.
    Je dieren foto's zijn echt heel leuk. Grappig ook dat jonge girafje.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat verveeld voor je Jenny, ik hoop dat het snel beter mag gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jenny,
    Hier ben ik nog een keer!!
    Ik zag namelijk in de laatste nieuwsbrief van Diergaarde Blijdorp een foto die jij waarschijnlijk gemaakt hebt van dat jonge Kuifmakaakje. Ik zag je naam er ook bij staan, vandaar dat ik meteen dacht, hé....dat is leuk..!! Gefeliciteerd!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heey Jenny,

    Wat vervelend dat het niet zo goed met je gaat.
    Hopelijk gaat het met je depressie snel beter, weet hoe het voelt.
    Ben ook vier jaar depressief geweest. Dat ging ook met goede dagen ertussen en dan ging het weer een hele tijd niet goed met me. Hopelijk kun je snel ander werk zoeken wat jou ook geestelijk wat meer rust geeft. Ik kijk af en toe op je site en als er iets nieuws staat ga ik het lezen. Je geestelijke gezondheid gaat voor je site.

    Zelf na bijna drie jaar thuis ben ik nu begonnen aan een baan als Administratief medewerker.
    Ik zit nog in de proefperiode maar hopelijk mag ik daar blijven. Het is leuk werk en de mensen zijn erg aardig en denken om mijn slechthorendheid en geestelijke achtergrond.

    Groetjes en veel beterschap, Wills

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jenny,

    Hopelijk voel je je snel weer jezelf. Ik mis je blogs wel hoor. Ze zijn altijd zo fantastisch om te lezen!

    Lichelle

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...