Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

dinsdag 17 juli 2018

Riesje 4 jaar.

 We gaan het jaar door met poes Riesje, te beginnen met deze foto uit mei 2017. Riesje is bij ons geboren op 24/04/2014. Ze is de dochter van Bells en Bubbel.
Riesje is altijd in en om het huis te vinden. Hier is ze in de achtertuin in de boom geklommen en zit op de uitkijk.
Riesje is een bijzondere poes. Ze lust geen kattenvoer. Alleen kattenmelk drinkt ze wel, soms met Brinta of brood er in. Verder leeft ze van vleeswaren, hapjes van de tafel en af en toe vangt ze een vlinder of een vogeltje.
Riesje is altijd een beetje kitten gebleven. Ze kan alleen maar 'piepmauwtjes' voortbrengen en qua uiterlijk ziet ze er ook jong uit.
Links haar volle broer Boefie, geboren in Bells' nestje van april 2013. Riesje is een jaar en 12 dagen jonger.
Riesje is erg fotogeniek.
Hier vallen vooral haar erg lange snorharen op. 
Een ander bijzonder kenmerk is haar zwarte vlekje (of teen) op een verder witte poot. Dit viel vooral erg op toen ze nog klein was.
Als het kouder is dan blijft Riesje veel binnen. Ze kijkt graag naar buiten, hier doet ze een "High Five" met mij.
Ze doet het niet echt van harte, maar het lukt toch wel om haar met Kerst te fotograferen met een strik om.
Lekker spelen. Riesje staat er ook om bekend dat ze soms de andere katten plaagt.
Op stap, vaak tilt ze dan haar voorpootje op. Riesje's broertjes gingen naar een ander adres, ze zijn helaas allebei in hun eerste levensjaar dood gegaan, als gevolg van aanrijdingen.
Riesje houdt graag alles in de gaten, ook vanaf de eerste verdieping.
De laatste 2 foto's zijn gemaakt op de vierde verjaardag van Riesje. Nog van harte gefeliciteerd Ries en hopelijk nog heel veel jaren gewenst!

5 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je Riesje. Mooie kat om te zien. Echt wijs om te zien op de foto's. Riesje staat heel mooi op de foto. Maak een leuke dagje van. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige mooie kat heb je. Genoten van de mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You have such beautiful looking cats! I love how green their eyes are and their fur coats. Looks like they love to play outside. Great post, hope you have a wonderful weekend.
    World of Animals

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jenny,
    mijn vakantie is voorbij maar het is eigenlijk vele te warm om achter de pc te gaan zitten. In huis nu inmiddels 32.5c pffff......
    Maar gefeliciteerd met Riejse :-)
    Erge leuke foto's en wat een lief snuitje zo met dat doorlopende zwart over haar neus :-) Echt heel leuk om te zien en te lezen.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...