Welkom!!

Beste Bezoeker,

Welkom op mijn blog waar ik vanaf april 2011 over meerdere van mijn hobby's heb geblogd. In juni 2015 heb ik een nieuwe start gemaakt, vanaf nu zal mijn blog vooral over dieren gaan. Ook heb ik een Facebook pagina, Jenny's Pics waar ik foto's en filmpjes plaats.
Heeft u opmerkingen of vragen? Mail dan naar welkomoploekje16@hotmail.com. Veel plezier!

Tot ziens,
Jenny.

zaterdag 31 december 2016

Tweede Kerstdag in Safaripark Beekse Bergen.

Het is voor mij inmiddels traditie om op 26 december naar Beekse Bergen te gaan, om daar te genieten van de dieren als die een extraatje krijgen. Als eerste waren om 11.30 de leeuwen voorin het park aan de beurt (middenin het park is nog een grotere troep leeuwen). Deze groep bestaat uit een moeder (Arlen) met 2 zonen en 2 dochters (Antoon, Chris, Steffie en Evi) van 4 jaar én 2 dochters van 2 jaar (Melissa & Cocky).
Deze keer kregen de leeuwen kerstpakketten, gevuld met kuikentjes en poep van zebra's (of gnoe's.) Nadat deze verdeeld waren in het verblijf mochten eerst de leeuwinnen op zoek. Even later mochten ook de broers er bij. Met de kuikens werd korte metten gemaakt. Je zou haast denken dat er kattenkruid gebruikt was, maar de luchtjes van het stro en de poep blijken net zo te werken. Er werd gerold, gelikt en kopjes gegeven..
Om 13.30 was het tijd voor het kerstdiner voor de bavianen en olifanten. Zij kregen allerlei soorten groenten en fruit, hooi en kerstbomen met paprika-ringen. De bavianen slaan aan het verzamelen en proberen ook of ze pompoen en ananas kunnen kraken, maar dat is voorbehouden aan de olifanten. Ook de allerkleinste baviaantjes eten af en toe al een hapje mee.
 En dit jaar was de eerste kerst voor olifantje Madiba, geboren op 4 mei 2016. Haar moeder Punda en zussen Bongi & Pina-Nessie (3) maakten dit festijn voor de tweede keer mee in Hilvarenbeek. Eigenlijk bleven de olifanten heel rustig. Ze liepen naar het lekkers toe en begonnen te eten. Madiba probeerde uit te vinden wat voor een gek ding een pompoen wel niet is..
Madiba rende af en toe met haar wapperende oren van haar moeder naar haar zusjes toe. En probeerde wat mee te eten. Een kerstboom was ook een hele ervaring voor haar, ze onderzocht deze met haar slurfje en zette haar poten er op. Het olifantje weegt nu al meer dan 360 kilo, haar geboortegewicht was ongeveer 120 kilo.
 Tenslotte waren de apen voor in het park de gelukkigen. Zij mochten om 14:30 beginnen aan hun feestmaal. Er hingen slingers, lagen kerstpakketten en er stonden kerstbomen; allemaal vol met gezonde lekkernijen. De chimpansees hadden al gauw hun handen (en voeten) vol en begonnen te smullen.
Ook het kleinste chimpje, Lily van anderhalf, was erbij. Buiten bleef ze dicht bij haar moeder, wat ook wel lekker warm was.. Maar eenmaal binnen begon ze ook mee te eten en te spelen met het cadeaupapier. Sommige chimpansees namen hun dozen mee naar binnen om ze daar op hun gemak leeg te eten.
Sinds kort is er een tweede gorilla-groep in Beekse Bergen. Op dit moment bestaat deze uit de jonge man Komale en vrouwtjes Tuena (uit Blijdorp) en N'Washi (uit Burgers Zoo). Ook wonen er kuifmangabeys bij hen in. Voor de gorilla's was het wel even wennen, dit hadden ze nog nooit mee gemaakt. Komale vond de dozen leuk en haalde die leeg, terwijl Tuena de slinger plunderde. Zeker ook de kuifmangabeys maakten er een feestje van, de paprika's waren erg populair!

Het was dit jaar weer een prachtige dag, wat werden de dieren verwend! Ze genoten er duidelijk van, heerlijk om mee te maken. Een serie foto's voor wie hier nog meer van wil zien.

Safaripark Beekse Bergen, bedankt!

6 opmerkingen:

  1. Jeffrey, zoon van Anja1 januari 2017 om 09:25

    Geweldige mooie foto's en je weet hte, voor mij zijn de aapjes de mooiste foto's, maar ook van de rest heb ik erg genoten, net of ik er zelf was. De beste wensen voor het nieuwe jaar en dat je maar foto's voor ons maken (het liefst van de apen hahaha)

    Groetjes Jeffrey

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige beelden! Mooi om te zien dat er zo ook aan de dieren wordt gedacht.
    Jenny, ook voor jou de beste wensen voor het nieuwe jaar en hopen dat we nog lang van je foto's mogen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Jenny, bedankt voor de leuke reactie die je een poosje geleden onder één van mijn logs plaatste. Deze heb ik inmiddels aangevuld.
    Wat heb je weer leuke foto's en collega's gemaakt.
    Een heel voorspoedig 2017 toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jenny,
    wat onwijs leuk om de filmpjes te zien en die leeuwen waren echt super met die dozen hahaha.... Bovendien heb je ook weer geweldige mooie collage's gemaakt van de dieren. Dit is dan ook echt weer genieten.
    Ook wil ik je nog alle goeds en moois toewensen voor dit nieuw aangevangen jaar 2017. Ik hoop weer veel mooie dierenplaten bij je te zien :-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jenny,
    Leuke foto's van de kerst in de Beekse Bergen.
    Grappig om al deze dieren zo te zien met hun kerstkado's..hihi..!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen

Overstap naar andere website.

Vanwege de problemen met het invoegen van afbeeldingen, ben ik overgestapt naar: https://jennydierenfoto.wordpress.com/  Al heb ik in...